МИНИСТЪРЪТ на културата, в качеството си на орган упражняващ правата на държавата като едноличен собственик на капитала на „НАЦИОНАЛЕН ДВОРЕЦ НА КУЛТУРАТА – КОНГРЕСЕН ЦЕНТЪР СОФИЯ“ ЕАД, ЕИК 201570119, на основание чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните предприятия, чл. 219, ал. 2, във връзка с чл. 221,т. 4 от Търговския закон, чл. 31 – 34, чл. 37, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия, чл. 24, ал. 2, т. 4 от Устава на дружеството, утвърден на 16.02.2022 г. от министъра на културата в качеството си на орган, упражняващ правата на държавата в дружеството, чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за провеждане на конкурси за членове на органи за управление на публичните предприятия към Министерство на културата по Закона за публичните предприятия, утвърдени със Заповед № РД09-300/25.03.2021 г., изм. със Заповед № РД09-802/20.08.2021 г. на министъра на културата и предвид одобрена от министъра на културата докладна записка № 12-00-41/27.02.2025 г. на директора на дирекция ПНДПП
За избор на 1 член, представител на държавата, на Съвета на директорите „НАЦИОНАЛЕН ДВОРЕЦ НА КУЛТУРАТА – КОНГРЕСЕН ЦЕНТЪР СОФИЯ“ ЕАД, с мандат 5 години, който да се проведе при условията и реда на ППЗПП и Вътрешните правила за провеждане на конкурси за членове на органи за управление на публичните предприятия към Министерство на културата по Закона за публичните предприятия, утвърдени със Заповед № РД09-300/25.03.2021 г., изм. със Заповед № РД09-802/20.08.2021 г. на министъра на културата.
I. ИЗИСКВАНИЯ КЪМ КАНДИДАТИТЕ:
1. Кандидатът за член на Съвета на директорите на „НАЦИОНАЛЕН ДВОРЕЦ НА КУЛТУРАТА – КОНГРЕСЕН ЦЕНТЪР“ ЕАД следва да отговаря на изискванията по чл. 20, ал. 1 и ал. 3 от Закона за публичните предприятия /ЗПП/:
1.1. да е български гражданин или гражданин на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
1.2. да притежава висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър", в област на висше образование: „Хуманитарни науки“, „Социални, стопански и правни науки“, „Изкуства“ и „Технически науки“ с професионални направления „Машинно инженерство“, „Електротехника, електроника и автоматика“, „Комуникационна и компютърна техника“ и „Общо инженерство“.;
1.3. да има най-малко 5 години професионален опит в някоя от областите посочени в т.1.2 и не по-малко от три години на ръководна длъжност или като член на орган за управление или контрол на публично предприятие или търговско дружество
1.4. да не е поставен под запрещение;
1.5. да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер;
1.6. да не е лишен от правото да заема съответната длъжност;
1.7.да не е обявен в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
1.8. да не е бил член на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;
1.9. да не е съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;
1.10. да не заема висша публична длъжност по чл. 6, ал. 1, т. 1 – 35 и т. 38 и 39 от Закона за противодействие на корупцията, да не е член на политически кабинет или секретар на община;
1.11. да не извършва търговски сделки от свое или от чуждо име, сходни с дейността на дружеството;
1.12. да не е съдружник в събирателни, в командитни дружества и в дружества с ограничена отговорност, сходни с дейността на дружеството;
1.13.да не е управител или член на изпълнителен или контролен орган на друго публично предприятие;
1.14. да отговаря на други изисквания, предвидени в Устава на дружеството.
1.15. да не работи по трудов договор или по служебно правоотношение, за онзи от състава на съвета избран за изпълнителен член (чл.20, ал.3 от ЗПП).
1.16. да може да отделя достатъчно време за изпълнение на възложените му задължения.
1.17. да е почтен и да има добра репутация съгласно чл. 34, ал. 5 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия /ППЗПП/;
Забележка:
- За удостоверяване на обстоятелства по т. 1.1., 1.4. – 1.9. и 1.14. кандидатът попълва декларация по образец —
Приложение № 2 към обявлението;- Наличието на несъвместимости по т. 1.10.-1.13. и т.1.15. следва да са отстранени към датата на подписване на договора с избрания кандидат, проверката се извършва от министъра на културата преди назначаване на избрания кандидат.
- По т. 1.16. Кандидатът попълва декларация –
Приложение № 32. За участие в конкурса се допускат кандидати, които:
2.1. отговарят на изискванията по т. 1, подточки 1.1. – l.9, т.1.14, 1.16. – 1.17.
2.2. имат професионални умения и компетентности в областта на стратегическото планиране и/или оперативното управление, както и по отношение на други дейности, свързани с ефективното управление на предприятия.
2.3. имат добра репутация;
II. СРОК НА ДОГОВОРА И НАЧИН НА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА МЕСЕЧНОТО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ:
Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат се сключва за срок от 5 (пет) години. Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП, приет с ПМС № 85 от 30.04.2020 г.
На основание чл. 54, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия, избраният член на Съвета на директорите на „НАЦИОНАЛЕН ДВОРЕЦ НА КУЛТУРАТА – КОНГРЕСЕН ЦЕНТЪР СОФИЯ“ ЕАД, следва да предостави парична гаранция за периода на своето управление в размер на 3- месечното си брутно възнаграждение, която сума внася по банкова сметка на дружеството до един месец от подписване на договора за възлагане на управление.
III. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА УЧАСТИЕ В КОНКУРСА
За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни запечатани плика както следва:
Плик №1-съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидата с изискванията за участие и критериите за подбор:
1.Заявление за участие в конкурса по образец (Приложение № 1) ;2. Автобиография;
3. Копие на диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен "магистър", област на висше образование съгласно т.1.2. заверено с текст „Вярно с оригинала“ от кандидата, а за диплома издадена в чужда държава, се представя легализиран превод на български език и след необходимото признаване от съответните оправомощени органи в Република България;
4. Копие от трудова книжка или осигурителна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионален опит, заверено от кандидата с текст „Вярно с оригинала“, а в случаите на документ издаден в чужда държава, същите се представят с легализиран превод на български език и след необходимото признаване от съответните оправомощени органи в Република България;
5. Декларация за обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП по образец – (Приложение № 2);
6. Декларация за обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец – (Приложение № 3);
7. Данните, свързани със съдимостта на кандидатите, се установяват служебно по реда на чл. 35б от Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост.
Забележка: Електронното служебно свидетелство за съдимост по т. 7 се издава за лица, за които не са съставяни бюлетини за съдимост, включително и по
чл. 78а НК. В останалите случаи, както и за лицата, родени в чужбина, свидетелство за съдимост се издава по общо установения ред и следва да се представи от кандидата.
8. Референции, сертификати, удостоверения, свидетелства, протоколи, договори за възлагане на управлението и всеки друг документ, с който кандидатът би могъл да удостовери, че притежава умения и компетенции в областта на стратегическото планиране и/или оперативното управление, както и по отношение на други дейности.
Плик №2 –съдържа концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление
Пликове №1 и №2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с надпис: „За участие в конкурс за избор на един член, представител на държавата, в Съвета на директорите на „Национален дворец на културата – Конгресен център София“ ЕАД. На плика се отбелязват и името на кандидата, адрес за кореспонденция, телефон и имейл адрес за връзка.
IV. СРОК ЗА ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ ЗА УЧАСТИЕ В КОНКУРСА:
Документите за участие в конкурса се подават в 15-дневен срок, считано от публикуване на обявлението за конкурса на интернет страницата на Министерството на културата.
Документите се подават в деловодството на Министерство на културата или по пощата/чрез куриерски услуги на адрес: гр. София, 1040, бул. „Александър Стамболийски ” № 17, всеки работен ден от 9,00 ч. до 17,30 ч., като на приносителя се предоставя входящ номер.
V. НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА:
Конкурсът се провежда на три етапа:
I-ви етап - проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания и критериите за подбор.
В 7-дневен срок след изтичането на срока за подаване на заявленията, назначената от министъра на културата комисия извършва проверката на документите от плик №1 за съответствие с предварително обявените изисквания и критериите за подбор и изготвя списък на допуснатите и недопуснатите кандидати.
II-ри етап – оценка на изготвената и представена от кандидата концепция за развитие на предприятието и приноса му към неговото управление.
В 7-дневен срок след подписване на протокола от I –етап, назначената от министъра на културата комисия пристъпва към отваряне на плик №2 на допуснатите кандидати, съдържащ концепцията, като оценяването се извършва в същия срок. Комисията съставя и подписва протокол за резултатите от работата си и изпраща писма до:
1. допуснатите кандидати за участие в третия етап на конкурса – събеседване, като определя ден и час за провеждането му;
2. недопуснатите кандидати до втория етап на конкурсната процедура;
3. недопуснатите кандидати до третия етап на конкурсната процедура.
III - ти етап - събеседване с кандидатите (интервю).
Темите, предмет на събеседване (интервю) с кандидатите са:
1. Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;
2. Източници на финансиране и начини за стабилизиране/ подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;
3. Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.
4. Визия за развитие на публичното предприятие.
По време на събеседването комисията по провеждане на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси, свързани с предмета на дейност на дружеството и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на публичните предприятия.
VI. КРИТЕРИИ И МЕТОДИКА ЗА ОЦЕНКА НА КАНДИДАТИТЕ:
Съдържанието на представената от всеки кандидат концепция следва да бъде до 15 страници, да е структурирано и да съдържа точно и ясно формулирани приоритети за управление на публичното предприятие и посочени управленски цели и действия, свързани с предлаганите приоритети. Концепцията следва да демонстрира умението на кандидата за изграждане на ясен, логически последователен и целенасочен текст, с посочване на средносрочните финансови и нефинансови цели пред публичното предприятие и планираните/очаквани резултати.
Концепцията се оценява от всеки член на комисията по следните критерии:
1. Съответствие с нормативната уредба;
2. Съответствие на формулираните цели и задачи с вида на публичното предприятие и с предмета на дейност;
3. Съответствие на разработения проект с обективното състояние на публичното предприятие;
4. Логическа структура на разработката.
Оценките, които се поставят от всеки член на комисията се формират по шестобалната система и са: Отличен (6), Много добър (5), Добър (4), Среден (3), Слаб (2) при точност на оценката 0,25 стотни.
До събеседване се допускат кандидатите, получили оценка на представената концепция не по-малко от Много добър (4.50) като средноаритметично от оценките, поставени от всеки член на комисията.
Събеседването се оценява от всеки член на комисията по следните критерии:
1. Степен на познаване на нормативната уредба;
2. Способност да се планират и взимат управленски решения;
3. Административни умения, професионални и делови качества;
4. Комуникативни и организационни способности;
5. Способност за даване на обективна преценка и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем.
Оценките, които се поставят от всеки член на комисията се формират по шестобалната система и са: Отличен (6), Много добър (5), Добър (4), Среден (3), Слаб (2) при точност на оценката 0,25 стотни.
До класиране се допуска кандидатът, получил оценка на интервюто не по-малко от оценка Много добър (4.50).
Крайната оценка на всеки кандидат се формира като средноаритметична оценка от концепцията и от проведеното събеседване, като при класирането същите се подреждат по низходящ ред и на първо място се класира кандидатът, получил най-висока обща оценка.
VII. КРАЙНО КЛАСИРАНЕ НА КАНДИДАТИТЕ
Комисията за номиниране извършва крайно класиране на кандидатите в срок от 3 дни от провеждане на интервюто. Резултатите от конкурса и номинираните кандидати се изпращат от комисията за утвърждаване от министъра на културата. В 2-дневен срок от утвърждаването на предложеното класиране, комисията обявява класирането на интернет страницата на Министерството на културата, като обявлението за резултата се подписва от председателя на комисията.
VIII. В
Приложение № 4 е дадена информацията за предприятието.