BG / EN | Начало | Карта на сайта | RSS Сряда, 18.09.2024
 
       






























































































Конкурс за избор на Управител на „Филмова студия време” ЕООД

обратно

(09.04 - 10.05 2024)

МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА

ОБЯВЛЕНИЕ

 

На основание чл. 21, ал. 1 и  2 от Закона за публичните предприятия,  чл. 135, ал.1, т. 1, във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 5 и чл. 147, ал. 2 от Търговския закон, чл. 31 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия и чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за провеждане на конкурси за членове на органи за управление на публичните предприятия към Министерство на културата по Закона за публичните предприятия, утвърдени със Заповед № РД09-300/25.03.2021 г. на министъра на културата, изменени и допълнени със Заповед № РД09-802/20.08.2021 г. на министъра на културата, съгласно одобрена докладна записка № 24-00-98/………. г. и заповед № РД16-129/27.11.2023 г. на министъра на културата за прекратяване на конкурсна процедура за Управител на „Филмова студия Време“ ЕООД, обявена със Заповед № РД16-92/06.07.2023 г.

 

Обявява конкурс за избор на УПРАВИТЕЛ на „ФИЛМОВА СТУДИЯ ВРЕМЕ” ЕООД, гр. София, ЕИК 831908276, с мандат от 5 (пет) години, който да отговаря на изискванията на чл. 20, ал. 1 и 3 от Закона за публичните предприятия.

 

I. Изисквания към кандидатите:

1. Да са български граждани, граждани на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

2. Да притежават висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър": 

2.1.в област на висше образование „Изкуства“, професионално направление „Театрално и филмово изкуство“, специалности – от посоченото направление или арт мениджмънт

или

2.2. област на висше образование „Социални, стопански и правни науки“, специалности от  професионални направления: „Право“, „Администрация и управление“ и „Икономика“;

3. Да имат най-малко 5 години професионален опит в специалности от посочените професионални направления, съответстващи на спецификата на осъществяваните от публичното предприятие дейности;

4. Да са почтени и да имат добра репутация съгласно чл. 34, ал. 5 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия;

5. Да не са поставени под запрещение;

6. Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;

7. Да не са лишени от правото да заемат съответната длъжност;

8. Да не са обявени в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;

9. Да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;

10. Да не са съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;

11. Да могат да отделят достатъчно време за изпълнение на възложените им задължения.

12.       Да не заемат публична длъжност по чл. 6, ал. 1, т. 1 – 35 и т. 38 и 39 от Закона за противодействие на корупцията, да не са членове на политически кабинет или секретар на община;

13.       Да не извършват търговски сделки от свое или от чуждо име, сходни с дейността на дружеството;

14.       Да не са съдружници в събирателни, в командитни дружества и в дружества с ограничена отговорност, сходни с дейността на дружеството;

15.       Да не са управители или членове на изпълнителен или контролен орган на друго публично предприятие;

16.       Да не работят по трудово или по служебно правоотношение.

17.         Да отговарят на други изисквания, предвидени в Учредителния акт на дружеството.

18.       Да притежават умения и компетенции в областта на оперативното управление и/или други дейности, свързани с ефективното управление.

Наличието на несъвместимости по т. 12-16 следва да са отстранени към датата на подписване на договора за управление с избрания кандидат.

 

II. Срок на договора и начин на определяне на месечното възнаграждение:

Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат се сключва за срок от 5 (пет) години. Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП.

III. Необходими документи за участие в конкурса.

За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни плика, както следва:

Плик № 1 – съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор:

1. Заявление за участие в конкурса по образец  (Приложение № 1 от Вътрешните правила);

2. Автобиография;

3. Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен "магистър": 

4. Нотариално заверени копия от официални документи за доказване на трудов стаж и/или служебен стаж, и/или осигурителен стаж, и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице в съответствие с националното право на съответната държава;

5.  Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 и по ал. 3 от ЗПП по образец (Приложение № 3 от Вътрешните правила);

6. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец (Приложение № 4 от Вътрешните правила);

7.  Данните, свързани със съдимостта на кандидатите, се установяват служебно по реда на чл. 35б от Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост.

Забележка: Електронното служебно свидетелство за съдимост по т. 7 се издава за лица, за които не са съставяни бюлетини за съдимост, включително и по

чл. 78а НК. В останалите случаи, както и за лицата, родени в чужбина, свидетелство за съдимост се издава по общоустановения ред и следва да се представи от кандидата.

8. Референции, сертификати, удостоверения, свидетелства, протоколи, договори за възлагане на управлението и всеки друг документ, с който кандидатът би могъл да докаже, че притежава умения и компетенции в областта на оперативното управление и/или други дейности, свързани с предмета на дейност на предприятието.

Забележка: Документите, удостоверяващи придобитото образование и професионален опит в чужбина, следва да бъдат представени в легализиран превод на български език и след необходимото признаване от съответните оправомощени органи в Република България.

Плик № 2 – съдържа концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление.

Пликовете  № 1 и № 2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка, и се завежда в деловодството на Министерство на културата като приносителят се информира за входящия номер.

 

IV. Срок за подаване на документите за участие в конкурса:

Документите за участие в конкурса се подават в 30-дневен срок, считано от публикуване на публичната покана (обявление) за конкурса на интернет страницата на Министерство на културата – 9 април 2024 г.

  Документите се подават в деловодството на Министерство на културата, гр. София, бул. „Александър Стамболийски“ № 17, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.

 

V. Начин на провеждане на конкурса:

Конкурсът се провежда на три етапа:

•          I етап - проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания и критериите за подбор.

В 7-дневен срок след изтичането на срока за подаване на заявленията комисия, назначена от министъра на културата, извършва проверка на документите от плик № 1 за съответствие с предварително обявените изисквания и критериите за подбор. В същия срок комисията съставя и подписва протокол за дейността си, изготвя списък на допуснатите и недопуснатите до втория етап кандидати и ги уведомява с писмо, подписано от председателя на комисията.

•          II етап - оценяване на изготвена и представена от кандидатите концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление.

            В 7-дневен срок след подписване на протокола от първия етап комисия, назначена от министъра на културата, пристъпва към отваряне на плик № 2, съдържащ концепцията на кандидатите. В същия срок комисията оценява концепциите, съставя и подписва протокол за дейността си, изготвя списък на допуснатите и недопуснатите до третия етап кандидати и ги уведомява с писмо, подписано от председателя на комисията. На допуснатите кандидати се съобщават деня, часа и мястото на провеждане на събеседването.

•          III етап - събеседване с кандидатите (интервю).

Темите, предмет на събеседване (интервю) с кандидатите, са:

1. Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;

2. Източници на финансиране и начини за стабилизиране/подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;

3. Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.

По време на събеседването комисията по провеждане на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси, свързани с предмета на дейност на дружеството и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на публичните предприятия.

 

VI. Критерии и методика за оценка на кандидатите:

Концепцията следва да е разработена максимално ясно и конкретно, да е обвързана с мисията, визията и предмета на дейност на предприятието и да са предложени дългосрочни и средносрочни за развитието му цели, както и мерки за постигането им.

Концепцията се оценява от всеки член на комисията по следните критерии:

1. Съответствие с нормативната уредба;

2. Съответствие на формулираните цели и задачи с вида на публичното предприятие и с предмета на дейност;

3. Съответствие на концепцията с обективното състояние на публичното предприятие;

4.  Логическа структура на разработката.

 

Методика за оценка на концепцията на кандидатите:

Оценките, които може да се поставят, са: отличен (6), много добър (5), добър (4), среден (3), слаб (2). Всеки член на комисията попълва оценъчна карта съгласно Приложение № 5а. Общата оценка на концепцията на всеки кандидат се формира от средноаритметичната стойност от оценките, поставени от всички членове на комисията.

До събеседване се допускат кандидатите, получили крайна оценка на представената концепция не по- ниска от много добър (4.50).

Събеседването се оценява от всеки член на комисията по следните критерии:

1. Степен на познаване на нормативната уредба;

2. Способност да се планират и взимат управленски решения;

3. Административни умения, професионални и делови качества;

4. Комуникативни способности и организационни способности;

5. Способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем.

Методика за оценка на събеседването с кандидатите:

Оценките, които може да се поставят, са: отличен (6), много добър (5), добър (4), среден (3), слаб (2). Всеки член на комисията попълва оценъчна карта съгласно Приложение № 5б. Общата оценка на събеседването с всеки кандидат се формира от средноаритметичната стойност от оценките, поставени от всички членове на комисията.

В тридневен срок след провеждането на събеседването, комисията извършва крайно класиране на кандидатите. Класират се кандидатите, получили средноаритметична оценка от концепцията и от проведеното събеседване, не по-ниска от много  добър (4,50),  като при класирането същите се подреждат по низходящ ред и на първо място се класира кандидатът, получил най-висока обща оценка.

В случаите, когато всички кандидати са получили обща оценка от концепцията и от проведеното събеседване, по-ниска от (4,50), министърът на културата прекратява процедурата.

Предложеното от комисията крайно класиране се утвърждава от министъра. Обявлението за утвърденото от министъра крайно класиране се подписва от председателя на комисията. В 2-дневен срок от утвърждаване от министъра на културата на предложеното класиране, комисията обявява същото на интернет страницата на Министерство на културата.                     

VII. В Приложение № 8 е дадена информацията за предприятието.




 



Принтирай Изпрати на e-mail
обратно

Културен календар
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
цялата програма »
Конкурси/Обяви
(17.09 - 31.10.2024)
МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА СТАРТИРА ПРОЦЕДУРА ЗА ПОПЪЛВАНЕ НА НАЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА „ЖИВИ ЧОВЕШКИ СЪКРОВИЩА – БЪЛГАРИЯ” ЗА 2024Г. »

(16.09 - 16.10.2024)
СПИСЪК НА КАНДИДАТИТЕ ЗА УЧАСТИЕ В КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „ДЪРЖАВЕН ЕКСПЕРТ“ В ДИРЕКЦИЯ „АВТОРСКО ПРАВО И СРОДНИТЕ МУ ПРАВА“, МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА »

виж всички »
Зала "Средец"
(03.2024 - 13.09.2025)
ИЗЛОЖБА С ИЛЮСТРАЦИИ ПО “ДИВИ РАЗКАЗИ“” ПО ПОВОД 105 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА НИКОЛАЙ ХАЙТОВ »



виж всички »
 
© Министерство на културата на Република България, 2006 | Посещения: 186530379 Изработка : MediaPointDS