(23.11 - 05.12 2023)
МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за заемане на длъжността
„Ръководител на инспекторат” в Инспекторат по чл. 46 от Закона за администрацията
1. Кратко описание на длъжността: Длъжността „Ръководител на инспекторат“ е длъжност с ръководни функции и има за цел да планира, организира, ръководи, координира и контролира цялостната дейност на Инспектората по чл. 46 от Закона за администрацията при министерството. Подпомага министъра при провеждане на политика за правилно прилагане на действащите нормативни и вътрешни актове. Осъществява контрол с цел предотвратяване и разкриване конфликт на интереси и корупция в администрацията на министерство и второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на Министерството на културата. Прави предложения за подобряване дейността на администрацията при Министерство на културата и второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на МК. Прави предложения за търсене на дисциплинарна отговорност за нарушения на нормативни актове от служители на министерството и ръководителите на второстепенни разпоредители с бюджет и др.
1.1. Размер на основната заплата за длъжността: При назначаване основната месечна заплата ще бъде определена от органа по назначаване, съгласно Наредбата за заплатите на служителите, в държавната администрация в границите от 1000 до 3100 лв. (за първа степен).
2. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
2.1. Образование – висше;
2.2. Образователно-квалификационна степен – „магистър”;
2.3. Област на висше образование: „Социални, стопански и правни науки”;
2.4. Професионално направление: „Право“, „Икономика“;
2.5. Предпочитана специалност: „Право“, „Публична администрация“, „Икономика на труда“, „Финанси и кредит“ или „Счетоводство и контрол“;
2.6. Минимален професионален опит за заемане на длъжността - 6 години стаж в държавната администрация, съгласно чл. 46б, ал. 1, т. 1 от Закона за администрацията, от които не по-малко от 5 години в областта на контрола в държавната администрация, съгласно чл. 8, ал. 1, т. 1 от Наредбата за структурата и минималната численост на инспекторатите, реда и начина за осъществяване на дейността им и взаимодействието със специализираните контролни органи или придобит ранг V старши.
3. Допълнителни изисквания: работа с компютър.
4. Конкурсът да се проведе чрез защита на концепция за стратегическо управление и интервю. Тема на концепцията: „Мястото и ролята на ръководителя при планирането, организацията и отчитането на работата на Инспектората по чл. 46 от ЗА в Министерство на културата“.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
5.1. Заявление по образец /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл/;
5.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
5.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
5.4. Копия от официални документи за доказване на трудов стаж и/или служебен стаж, и/или осигурителен стаж (трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, обр. УП-3), и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава;
5.5. Документите, издадени в чужбина, се представят в легализиран превод на български език и след необходимото признаване от съответните оправомощени органи в Република България.
6. Място и срок за подаване на документите: Документи за участие в конкурса се подават в Министерство на културата, гр. София, бул. “Ал. Стамболийски” № 17, всеки работен ден от 9.30 ч. до 17.00 ч., лично от кандидата или чрез пълномощник с попълнено пълномощно, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса или по електронен път на имейл: konkursi@mc.government.bg, в срок – 10 дни от публикуване на обявлението - до до 4.12.2023 г. включително.
В случай на подаване на документите по електронен път заявлението по т. 5.1. и декларацията по т. 5.2. следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
7. При подаване на документите на кандидатите се предоставя копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документи по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика ще се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
8. Списъците за допуснатите и недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на Интернет сайта на министерството.
|