|
(10 - 31.10 2023)
Краен срок за подаване на проектни предложения – 30 октомври 2023 г.
МИНИСТЕРСТВОТО НА КУЛТУРАТА
На основание чл. 14, ал. 2, т. 1 от Закона за закрила и развитие на културата, чл. 5, ал. 1, т.17 от Устройствения правилник на Министерството на културата и във връзка с чл. 3, ал. 4 от Правилата за условията и реда за провеждане на конкурсни сесии за финансиране на проекти в областта на движимото културно наследство, музеите и художествените галерии, утвърдени със Заповед № РД09-820/09.10.2023 г.,
ОБЯВЯВА:
1. Сесия за финансиране на проекти в областта на движимото културно наследство, музеите и художествените галерии със следните теми:
1.1. ТЕМА 1: ДЕЙНОСТИ ПО ОПАЗВАНЕ НА ДВИЖИМОТО КУЛТУРНО НАСЛЕДСТВО В МУЗЕИТЕ И ХУДОЖЕСТВЕНИТЕ ГАЛЕРИИ
Обща сума за тема 1 – 595 000 лв. Максимална сума за кандидатстване за финансиране на проект – 30 000 лв. Минимална сума за кандидатстване за финансиране на проект – 5 000 лв.
Допустими дейности за финансиране по тема 1: • дейности, които са пряко свързани с изпълнението на проекта (вкл. наем на техника и оборудване, разходи за материали и външни услуги, командировъчни разходи, възнаграждения и осигуровки по договор на привлечени външни изпълнители и др.); • консервационно-реставрационни дейности на движими културни ценности, закупуване на материали за нуждите на консервационно-реставрационните лаборатории на музеите/художествените галерии и др.; • дейности по дигитализация на движими културни ценности от фонда на музеите/художествените галерии (заснемане, попълване на мета данни, съхранение на електронен носител, онлайн представяне на интернет страницата). Бенефициент за дейности по дигитализация е музей/художествена галерия, в чийто фондове са инвентирани движимите културни ценности, които е необходимо да се дигитализират. При възлагане на дейностите на външен изпълнител задължително следва да се сключи договор, с който да се регламентират взаимоотношенията между страните, авторските права върху изображенията, съхранението на данните и др. Договорът се представя с проектното предложение; • материали за фондохранилища: измерители за температура и влажност, влагоуловители, овлажнители, кутии за съхраняване на архивни материали, специализирани класьори, оборудване за съхранение на движими културни ценности, опаковки за транспортиране на културни ценности и др.; • предпечат и печат на актуализирана музейна документация, свързана с научната работа и регистрацията на движимите културни ценности в музеите и художествените галерии – съгласно Наредба № Н-6/11.12.2009 г. за формиране, управление и идентификация на музейните фондове (загл. изм. и доп. ДВ бр. 87/2020 г.); • изготвяне на проучвания и анализи на развитието на музейната мрежа, опазването и представянето на движимите културни ценности, музеен маркетинг и работата с публики.
Не се финансират: - строително-ремонтни дейности; - административни разходи и разходи за възнаграждения на служители на кандидатстващата организация, включително разходи за управление на проекта; - разходи за закупуването на дълготрайни материални и нематериални активи с единична стойност равни или над 1000 лева без ДДС, а за компютърна техника и периферия – равни или над 500 лева без ДДС; - режийни разноски и представителни разходи; - дейности, за които са извършени разходи преди началото на проекта.
1.2. ТЕМА 2: ДЕЙНОСТИ ПО ПРЕДСТАВЯНЕ НА ДВИЖИМОТО КУЛТУРНО НАСЛЕДСТВО В МУЗЕИТЕ И ХУДОЖЕСТВЕНИТЕ ГАЛЕРИИ
Обща сума за тема 2 – 595 000 лв. Максимална сума за кандидатстване за финансиране на проект – 30 000 лв. Минимална сума за кандидатстване за финансиране на проект – 5 000 лв.
Допустими дейности за финансиране по тема 2: • дейности, които са пряко свързани с изпълнението на проекта (вкл. наем на техника и оборудване, разходи за материали и външни услуги, командировъчни разходи, възнаграждения и осигуровки по договор на привлечени външни изпълнители и др.); • създаване на образователни програми и изложби, включително и такива, които са достъпни в дигитална среда (материали, образователни издания, игри за деца, приспособления или приложения, онлайн достъпни издания, видеоклипове до 3 мин., работилници (workshops), уроци или лекции); • за постоянни и временни експозиции: актуализиране на текстове, графични материали, изображения и анотации, етикети, превод на текстове, фотоси, карти, изработване на банери, постери, рекламни материали и др.; • помощни материали, осигуряващи достъп до експозицията на хора с увреждания (лупи, брайлов надпис на анотационни текстове, аудиогидове, тактилни карти и изображения, мобилни приложения, макети, видеофилми (до 5 мин.) за експозиция, музей, които са разположени в недостъпна среда и др.); • дизайн на експозиционни пространства; • изложби, представящи движими културни ценности и/или произведения на изкуството; • каталози и други печатни издания на музеи/художествени галерии, свързани с представянето на движимите културни ценности и/или произведенията на изкуството; • закупуване или изработка на музеен реквизит за обновяване на постоянни експозиции; специализирано осветление за експозицията, постаменти, витрини, подвижни паравани, пана, рамки, поставки, системи за окачване на експонати, манекени, подходящи за музейна експозиция и др.; • дизайн и изработка на музейни сувенири (с уточнени авторски права).
Не се финансират: - строително-ремонтни дейности; - административни разходи и разходи за възнаграждения на служители на кандидатстващата организация, включително разходи за управление на проекта; - разходи за закупуването на дълготрайни материални и нематериални активи с единична стойност равни или над 1000 лева без ДДС, а за компютърна техника и периферия – равни или над 500 лева без ДДС; - режийни разноски и представителни разходи; - фотодокументални изложби; - хонорари за екипа на проекта; - дейности, за които са извършени разходи преди началото на проекта.
2. Определям следните срокове по сесията: 2.1. Срок за подаване на заявления – 20 календарни дни от датата на публикуване на обявата. При условие, че последният ден е неприсъствен, на основание чл. 60, ал. 6 от ГПК срокът изтича в първия следващ присъствен ден. 2.2. Допълнителни срокове за държавни културни институти в областта на културното наследство при реализиране и отчитане дейностите по проектите: - за начало на дейностите по проекта – 11.12.2023 г. - за представяне на финансов отчет на проекта: до 20.12.2023 г. - крайна дата за реализиране на дейностите по проекта: 30.06.2024 г. - за представяне на съдържателен отчет на проекта: до 30.07.2024 г. 2.3. Допълнителни срокове за всички останали културни институти при реализиране и отчитане дейностите по проектите: - за начало на дейностите по проекта - 15.12.2023 г. - за реализиране на дейностите по проекта: 30.06.2024 г. - за отчитане на проекта (представяне на финансов и съдържателен отчет по проекта): до 30.07.2024 г.
3. Една организация има право да подаде по едно проектно предложение за всяка от обявените теми.
4. За кандидатстване по конкретната сесия не се изисква съфинансиране.
5. Допустими кандидати по конкурсната сесия са музеи и художествени галерии, вписани в регистъра по чл. 32 от ЗКН, Българска национална филмотека, Център за подводна археология и Държавен културен институт „Културен център „Двореца“.
6. Във връзка с обявените теми, определям следните допълнителни критерии за оценка (съгласно приложение № 10 към чл. 9, ал. 2 от Правилата за условията и реда за провеждане на конкурсни сесии за финансиране на проекти в областта на движимото културно наследство, музеите и художествените галерии) на проектите по конкретната сесия: 6.1. За тема 1: няма допълнителни критерии за оценка; 6.2. За тема 2: следните допълнителни критерии, съгласно Приложение № 10 т. 1 – раздел Партньорство; т. 2 – раздел Обновяване на експозиционните пространства за временни и постоянни експозици и представяване на нови изложби, с изграждане на връзка между културно наследство, наука, изкуство, архитектура, образование и технологии; т. 3 – раздел Привличане на нови публики и работа със специфични публики; т.4 – раздел Значимост на събитията, организирани от културните институти.
7. За финансиране на проекти (по всяка една от обявените теми) се кандидатства като се подават следните документи: 7.1. заявление по образец, съгласно Приложение № 1; 7.2. попълнен формуляр за кандидатстване по образец, съгласно Приложение № 2; 7.3.бюджет на проекта по образец, съгласно Приложение № 3; 7.4.декларация по образец, съгласно Приложение № 4; 7.5. декларация за партньорство, по образец, съгласно Приложение № 5 (ако е приложимо); 7.6. оферти за закупуване на техника, материали и ползване на външни услуги, актуални към датата на кандидатстване или резултати от проведени пазарни проучвания или консултации, използвани за определяне на прогнозните стойности в бюджета на проекта; Документите за кандидатстване могат да бъдат подавани, както следва: 1. На хартиен носител в един екземпляр, на място в деловодството на Министерство на културата или чрез лицензиран пощенски оператор, като в тези случаи важи датата на изпращане, поставена на пощенското клеймо или датата на изпращане, поставена на разписката, издадена от куриерската служба. Всички копия на документи следва да са заверени с „Вярно с оригинала“, подписани от лицето, представляващо кандидатстващата организация и подпечатани с нейния печат; 2. По електронен път на delovodstvo@mc.government.bg и mgvi.mk@gmail.com до 17.00 часа на последния ден за подаване на проектните предложения и при спазване на следните условия: • Документите по т. 7, подточки 7.1 – 7.5 се подават попълнени и подписани с електронен подпис в pdf формат. • Документите по т. 7, подточка 7.6 се подават като сканирани копия в pdf формат. Правилата за условията и реда за провеждане на сесия и формулярите за кандидатстване са публикувани на интернет страницата на министерството - www.mc.government.bg, в раздел Дирекции по изкуство и култура/Културно наследство, музеи и изобразителни изкуства/Процедури за финансова подкрепа/Правила за условията и реда за провеждане на конкурсни сесии за финансиране на проекти в областта на движимото културно наследство, музеите и художествените галерии. Проектите се подават в посочения в обявата срок и се регистрират в деловодството на Министерство на културата в деня на постъпването.
Допълнителна информация се предоставя само по процедурата за кандидатстване на следните телефони – 02/94 00 937 – Юлияна Градинарска; 02/94 00 885 – Катрина Колева.
|
|