за заемане на длъжността “Главен юрисконсулт” в дирекция „Правнонормативна дейност и обществени поръчки“
1. Кратко описание на длъжността: Изготвяне на правни становища по проблеми, касаещи законосъобразното функциониране на Министерството на културата и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити. Разработване на проекти на нормативни актове, свързани с осъществяването на правомощията на министъра на културата. Осъществяване на процесуално представителство на Министерството на културата. Осъществяване на всички дейности, свързани с прилагането на Закона за обществените поръчки. Осъществяване на дейностите по образуване, преобразуване, прекратяване и възлагане на управлението и контрола на търговските дружества с държавно участие от отрасловата компетентност на министерството и др.
1.1. Размер на основната заплата за длъжността: При назначаване основната месечна заплата ще бъде определена от органа по назначаване, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 800 до 2400 лв. (за първа степен).
2. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
2.1. Образование – висше;
2.2. Образователно-квалификационна степен – „магистър”;
2.3. Област на висше образование: „Социални, стопански и правни науки”;
2.4. Професионално направление: „Право“, придобита юридическа правоспособност.
2.5. Минимален професионален опит за заемане на длъжността - 5 години или придобит ранг ІІ младши.
3. Допълнителни изисквания:
3.1. Компютърна грамотност – работа с WORD.
4. Конкурсът се провежда чрез решаване на тест и интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
5.1. Заявление по образец;
5.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКДС от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
5.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
5.4. Копия на документи, удостоверяващи професионалния опит: /някои от следните документи - трудова книжка, служебна книжка, обр.УП-3/;
5.5. Документите издадени в чужбина се представят в легализиран превод на български език и след необходимото признаване от съответните оправомощени органи в Република България.
6. Място и срок за подаване на документите: Документи за участие в конкурса се подават в Министерство на културата, бул. “Ал. Стамболийски” № 17 всеки работен ден от 9.30ч. до 17.00ч., лично от кандидата или чрез пълномощник с попълнено пълномощно, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса или по електронен път на имейл: konkursi@mc.government.bg, в срок – 10 дни от публикуване на обявлението – (до 17.00 часа на 24.09.2021 г.);
В случай на подаване на документите по електронен път заявлението по т. 5.1. и декларацията по т. 5.2. следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
7. При подаване на документите на кандидатите се предоставя копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност.
8. Списъците за допуснатите и недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на Интернет сайта на министерството.